вторник, 28 марта 2017 г.

Тема. Позакласне читання. Бруно Ферреро « В пошуках утраченої любові»

Цілі : навчальна : познайомити учнів з творами Бруно Ферреро, викликати інтерес до їх вивчення, допомогти учням усвідомити зміст та ідейне значення оповідання;
розвивальна :формувати навички роботи з текстом, виразного читання, коментування, висловлювання своїх  думок та вражень;
виховна:виховувати прагнення до пізнання світу, почуття поваги до загальнолюдських цінностей.

Теорія літератури: оповідання, художні образи, художні засоби.

Обладнання : портрет письменника, видання твору, ілюстрації, іграшки.

Тип уроку: урок –бесіда з позакласного читання.

ХІД  УРОКУ
І.Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

Вступне слово вчителя

Діти народжуються зі щирою душею, відкритим серцем, і  їм незрозуміло, чому дорослі інколи сваряться так, що навіть поривають родинні  зв’язки, відмовляються через незначні причини на все життя від кохання, закриваються в собі, ображаються на весь світ. Саме з такими дорослими зіткнулася героїня  твору Елеонор Портер «Полліанна» і запропонувала їм «рецепт ліків».
  збірок « Дерево прощення», в якій автор  розповідається  про те, в чому справжня відвага, » Небо у нашому домі « , « Ваші діти мають лише вас!», « Із веселкою в кишені» де розквітла веселка на синьому небі дарує нам радість і надію. Але й ми самі, кожен із нас, може створити веселку у своєму серці та дарувати її іншим.

Чи не хотіли б ви розфарбувати життя? Трішки кольору  любові, трішки ніжної рожевої фарби квітки, трішки кольору неба, криги, сонця.. Саме з такою пропозицією звертається  до читачів письменник у збірці « Кольоровий пінгвін»  до якої ввійшло оповідання « У пошуках втраченої любові».

Любов починається з сімї. І проблеми сімейної любові стосуються всіх членів родини. Всі відповідальні за те, щоб вона не зникла з їхнього дому.
Зазвичай родинні стосунки в’януть поволі. І причина в тому, що люди не усвідомлюють, як багато турботи, часу, праці й любові потрібно для того, аби побудувати гарні взаємини.


  Робота з пояснення схеми.
Для записів можна використовувати праву частину схеми.


Робота з текстом
-         Що трапилось в сімї Павли?
- Чому ви дійшли таких висновків?

( підтвердження думки текстом)
ОТЖЕ:
Висновок : Сімя стала джерелом проблем і неспокою, а батьки утратили любов.


У кожного із вас є певний ілюстративний матеріал. Виберіть і прикріпіть  картинку з якою ви асоціюєте втрату любові.


Мати вдарила Павлу і це повинно було озлобити її, але  дівчинка що робила?

 - Говорила приємні слова, розповідала смішні історії, намагалась помирити їх, вдала, що отруїлась рідиною для виведення плям, виправдовувала батьків.

 РЕЛАКСАЦІЙНА ХВИЛИНКА

 Доторкніться долонями долонь сусіда.
Що ви відчуваєте?
А тепер доторкніться до іграшки, яка знаходиться поряд.
 А зараз ? ( Мякість, але холод)
Але саме тигреня стало другом і підтримало Павлу. («Стукайте і вам відкриють») Воно заговорило і дало пораду.


Чому Павла не довірилась подругам, а можливо у неї були бабуся й дідусь ?
( Не хотіла виносити на осуд людський сімейне життя, з розумінням того, що світ жорстокий, або не мала справжніх подруг)

І слова  тигреняти спонукають її до певних кроків, дають підтримку.
 («Той, хто сильно любить може змусити заговорити навіть каміння»)


Керуючись словами іграшки, дівчинка ладна до дій, але перед нею виникає що ?


СТІНА… («Але переді мною стіна»)

Хто з вас ладен подолати таку перешкоду?
А вона долає…
Чим керується Павла???

А згодом…

Сад і зверніть увагу, що він був помережаний численними стежками.

Про що це свідчить?

( Але вона вибрала одну і попрямувала однією з них, тобто твердо вирішила  досягти своєї мети)

В саду ріс дуб. Чому саме це дерево? (Символ постійного коловороту життя, оновлення, цілісність, стійкість)

Про свідчить шматочок любові татуся і матусі?

( Що є надія на повернення їхньої любові)

А навіщо вона складає їх до наплічника ?

( Бо розуміє, що зараз в її тендітних руках доля її батьків та і імена вирізані на дереві надають дівчинці сили іти вперед)

А труднощі були ще попереду і серед них?

Болото «Моє-Моє», Провалля, Стрибок довіри і колючки троянд.

Чи злякалась їх  дівчинка?

( Ні, а  затиснула долоньки в кулачки і стрибнула)

Який висновок можна зробити з її вчинку?
(В житті доводиться долати труднощі)

Які почуття, на вашу думку, допомогли Павлі подолати болото,здійснити стрибок через провалля, пройти трояндовою стежкою серед колючок?

( Використайте ілюстративний матеріал для підтвердження вашої думки)


Зустріч  з бджолою?  Чому саме образ бджоли використовує автор?

Як ви можете пояснити слова бджоли « Треба бути обережною й чутливою, якщо хочеш іти по трояндах. Хіба ти не знаєш цього?

 А про що говорять такі слова « Весь час іди прямо: обережно й з повагою до інших»?

 Дівчинка все ж потрапляє до «Сховища втрачених любовей»
Які почуття зявляються у Павли ? (стурбованість, збентеження)
 Що побачила дівчинка і стала свідком яких ситуацій ?

( Отже, не все можна купити за гроші)

І вона досягає мети та отримує втрачену  батьківську любов.


Чи справдились бажання Павли?

 Читання розділу « Ми теж мусимо вирушати в таку подорож»

Павла допомогла батькам повернути утрачену любов.
Отже, що показує нам мандрівка дівчинки?

Це дорога до любові і той, хто хоче подолати цей шлях, має відмовитись від егоїзму, виявити жертовність, довіру, чуйність, терпимість і врешті решт, заплатити найвищу ціну.
Справжня любов варта всього, чим ми володіємо.


« Хто  долає трудність, той знаходить мудрість»


Шлях 9-річної дівчинки свідчить про те, що ця мудрість буде супроводжувати її все життя і вона зможе зробити все, щоб не втратити  любові.


- Чи вважаєте ви, що можна віднайти втрачену любов?
- Що на вашу думку, приводить до втрати любові?
- Чи можуть діти щось зробити, щоб батьки не втратили своєї любові?
Що ви б порадили?
- Чи знаєте ви когось, хто опинився в такій самій ситуації як Павлa?

Отже, оповідання виразно говорить про те, що проблема сімейної любові стосується всіх членів родини, всі відповідальні за те, щоб вона не зникла з їхнього дому. Люди не усвідомлюють, як багато турботи, часу потрібно для того, щоб побудувати нормальні взаємини або вони надто ліниві, аби спробувати їх врятувати.
А маленька  дівчинка своєю волею, витривалістю, відвагою змогла їх подолати.
  Домашнє завдання.
Попросити батьків розповісти як вони познайомились й чому вирішили одружитись.



Комментариев нет:

Отправить комментарий